Visszalépés a portál Főoldalára

Főmenü
 Főoldalra
 Átértékelő nyilatkozat

 ŐSMAGYAR NYELVEK
   A szkíta nyelv
   A hun nyelv
   Etruszk titkok
   Anyanyelvünk
   Napkelet vándoraitól
   Édes Erdély
   Ararát népe
   Perelő
   Szent erdeinkben
   Ősbuda
   hodu utu rea
   Ősbuda Várvédői
   Gyöngyösbokréta
   Perkupa
   Kisbíró
   Kaleidoszkóp
 FORUM HUNGARORUM

  Keresés a honlapon
  Honlap és cikk ajánló!
  Fotóalbumok
  Linkek, társoldalak
  TOP 10-es oldalak
  Napi olvasottság
  Honlap statisztika

Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:

REGISZTRÁCIÓ

Keresés a honlapon


Könyvajánló
 
Tovább a megrendelő oldalára

Statisztika
Te vagy itt a(z)
3184384
látogató!
Ma  326,
ebben a hónapban
13415 látogató volt.
Jelenleg
0 regisztrált tag
és 36 vendég olvas minket.


Könyvajánló
 
Ugrás a cikk oldalára

Tárhelyszolgáltatónk
 

Unsoft.hu

Kapcsolat

Szerkesztő:
Perkupai Pető Imre


Webmester:
Szekeres Sándor



  
 
Új hozzászólás
Neved/nicked*: (Minden mezőt tölts ki, máskülönben a portál nem fogadja el a beírásodat.)
E-mail címed*: (Ezt pontosan írd be légy szíves, különben törlődik az üzenet.)
Válasz:a (1) számú beírásra
Üzeneted:*
Humán ellenőrző kód:
Másik_kód_kérése
Kedves Hozzászóló!
Írd be ide a fenti képen látható kódot.
Ez a programok által bevitt veszélyes tartalmak beírásának megelőzésére szolgál.
(ha bizonytalan vagy a kód olvasásában, a kis nyilakra kattintva kérhetsz egy másikat)


 
    

  
 
hun bod (1) számú hozzászólásának szövege:

Tanakh


sumer mítosz EMESH és ENTEN története
Nippurban, Enlil atyának bemutatott áldozat kapcsán tör ki vita.
Emesh vad és háziállatokat és növényeket mutat be, míg Enten értékes fémeket, köveket, fákat és halat.

.....

Születése után egy kosárba teszik, és egy folyó kegyeire bízzák, hogy elkerülje a gyermekgyilkosságot. Egy uralkodó lánya megtalálja, és hercegként neveli fel. Ez az i.e. 2250-re tehető mítosz az akkád Szargon születése. Akki találja meg és neveli fel, ő egy uralkodó egyik felesége.

.....

Enki, a bölcsesség és sok más istene, egy másik isten iránti féltékenysége következtében utasítást ad megváltoztatni az emberek beszédét, mely addig egységes volt.

.....

Egy alkalommal viharmadár támadta meg Adapát a tengeren, és védekezés közben eltörte a madár szárnyát. A viharmadár azonban Ninurta volt, a szelek istene, és olyan nagy szélcsend támadt, hogy azt még Anu is észrevette. Éa ekkor azt tanácsolta Adapának, hogy semmit se fogadjon el Anutól, mert a halál ételét és italát kínálja majd neki. Anu viszont Tammúz engesztelésének hatására az élet ételét és italát kínálta Adapának, amit az nem fogadott el.

Okos vala. Bölcsesség kútfeje.
Szava, parancsa kőszálként megállott.
Értelmét Ea (Enki) érlelé meg
Ország hasznára és szolgálatára.
Elöröklött miden hatalmat
Épp csak örökkévalóságot nem öröklött.


.....

"Enki and Ninhursag"
In Dilmun, she (as Nintu) bears the goddess Ninsar from Enki, who in turn bears the goddess Ninkur, who in turn bears Uttu, goddess of plants. Uttu bore eight new trees from Enki. When he then ate Uttu's children, Ninhursag cursed him with eight wounds and dissapears. After being persuaded by Enlil to undo her curse, she bore Enki eight new children which undid the wounds of the first ones.

.....

"Gilgamesh and Agga" - (Pritchard pp.44-47; Kramer 1963 pp. 187-190)
King Agga of Kish sent an ultimatum to Erech. Gilgamesh tried to convince the elders that Erech should sack Kish in response, but the elders wanted to submit. He responded by taking the matter to the men of the city, who agreed to take up arms. Agga laid seige to Erech and Gilgamesh resisted with the help of his servant, Enkidu. He sent a soldier through the gate to Agga. The soldier is captured and tortured with a brief respite while another of Gilgamesh's soldiers climbs over the wall. Gilgamesh himself then climbs the wall and Agga's forces are so taken aback by the sight of them that Agga capitulates. Gilgamesh graciously accepts Agga's surrender, prasing him for returning his city.

.....

Huwawa, Humbaba
Guardian of the cedar of the heart in the the "Land of the living", Huwawa has dragon's teeth, a lion's face, a roar like rushing flood water, huge clawed feet and a thick mane. He lived there in a cedar house. He appears to have attacked Gilgamesh, Enkidu and company when they felled that cedar. They then come upon Huwawa and Gilgamesh distracts him with flatery, then puts a nose ring on him and binds his arms. Huwawa grovels to Gilgamesh and Enkidu and Gilgamesh almost releases him. Enkidu argues against it and when Huwawa protests, he decapitates Huwawa.
 
    

 
Generálás ideje: 0.03 mp 
Naptár

Fontosabb linkek
 Eltévedt időszámítás
 Európai Idő
 Varga Csaba honlapja
 Baranta harcművészet
 Index.hu-Fórum
 Ózdi Arvisura Társaság
 hun.lap.hu
 szkita.lap.hu
 etruszk.lap.hu

Szavazás
Hogy tetszik a honlap?

Hunos!

Elmegy
Nem tetszik


Szavazás állása
24 hozzászólás

Információ
Üdvözlöm oldalamon!


Oldalt eddig 3184384 alkalommal keresték fel.

Regisztrált felhasználók száma:171
Látogatók összesen 1501 alkalommal szóltak a fórum 17 témájához és a honlap cikkeihez.

Legutóbbi 5 felhasználónk:
humbarandog
Ursulan
suhavulta
moroc
mocor